Många olika konflikter uppenbarades under gårdagens handledning.
VAD är min konflikt?
Den största konflikten för mig i min professionalitet som bildlärare är att kunna lära ut om och i digitala medier.
Jag behöver inte bli någon expert men vill vill vara bekväm och bekant med material och teknik.
Om jag ska kunna ge feedback till mina elever på ett konstruktivt sätt måste jag ha en grund att stå på.
HUR?
Använder Movie maker, Paint net, Gimp...provar, vågar, misslyckas, lyckas.
Konflikten hamnar i själva tekniken, hmm. Vilken sorts konflikt ska visas i gestaltningen?
VARFÖR?
Jag behöver vara kvar i tekniken en stund till. Detta för att det finns ett tryck från min chef och den nya läroplanen indikerar på mer och mer kunskap om digital bildhantering.
Vi pratade på handledningen om att inte jämföra oss med varandra. Men den dag vi ska söka jobb som bildlärare är jag övertygad om att ha god kunskap i digital bildhantering kan vara avgörande.
Tillbaka till frågan, VAD ska min konflikt handla om när jag kommer till mitt gestaltningsarbete?
Gick tillbaka för att titta på orden från klassens brainstorming kring konflikt. Tar mig en funderare!
Använde orden i Wordlenet. ett roligt och snyggare sätt att presenter te.x en brainstorming. Tyvärr blev den kopierade bilden något suddig. |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar